april 1, 2016 by

Bloggen draagt bij aan de online vindbaarheid

Dat zoekmachine optimalisatie vele verschillende aspecten behelst weten de meesten wel. Toch zijn er een aantal zeer belangrijke onderwerpen uit te pikken. Eén daarvan is het bloggen. Het klinkt misschien een beetje ouderwets, maar bloggen is essentieel. Je zou wel kunnen zeggen dat het één van de bouwstenen van een goed werkende online strategie is.

Een blog geeft je namelijk de mogelijkheid om jouw kennis en visie te delen met je klanten of doelgroep. Je straalt hiermee een bepaalde autoriteit uit. Je laat zien dat je de kennis in huis hebt en dé expert bent binnen je vakgebied. Dit is de eerste reden om te beginnen met bloggen. Met een blog is het bovendien mogelijk om snel naamsbekendheid te genereren. Ook interactie met je doelgroep is mogelijk via blogposts. Als je de mensen in staat stelt om te reageren op je artikel kunnen er leuke conversaties ontstaan. Buiten dat het goed is voor je online vindbaarheid is bloggen ook leerzaam én goed voor je netwerk.

De consument laat zich steeds minder wijsmaken uit reclameboodschappen en gaat zelf op zoek naar informatie over producten. Vooral het internet is een belangrijk medium hiervoor. Als ze dan jouw leuke en informatieve blog tegen komen, kunnen ze al over de streep getrokken worden. Bovendien houdt Google van relevante en leerzame content. Vroeger ging het vooral om links van en naar de website, terwijl het tegenwoordig meer om relevantie draait als je een toppositie Google wilt scoren. Als je nog niet begonnen bent met bloggen is dit het moment om het te doen. Ga even brainstormen met je collega’s of mensen om je heen voor leuke onderwerpen. Of struin het internet af. Je moet natuurlijk niet de blogs van andere bedrijven letterlijk overnemen, maar voor het opdoen van inspiratie kan het geen kwaad.

http://www.economy.nl/