Rodedoos
Image default
Marketing

3 Handige SEO Tools

Ben jij momenteel veel bezig met je website om deze hoger te laten scoren in Google, maar lukt het niet helemaal zoals je wilt? Dan is het goed om te kijken naar de mogelijkheden van het inzetten van SEO Tools. Elke SEO specialist of bedrijf zoals zoekmachine marketing bureau DoubleSmart gebruikt tools om ervoor te zorgen dat ze hun strategie zo optimaal mogelijk zullen inzetten. Ben jij benieuwd welke tools er worden ingezet om het zo goed mogelijk voor elkaar krijgen van scores in Google? Hieronder lees je de meest populaire tools en hun functionaliteiten. Daarnaast is het over het algemeen ook mogelijk om een vrijblijvende proefabonnement te nemen zodat je de diensten voor een week gratis kunt proberen. Let op, je moet wel tijdig het abonnement stopzetten anders blijf je doorbetalen!

Tool 1: MOZ

Als eerst wordt de MOZ door bijna elke SEO specialist of bedrijf zoals zoekmachine marketing bureau DoubleSmart gebruikt. Moz heeft hierbij een freemium verdienmodel. Als je gebruik wilt maken van de gratis versie kun je de DA en PA van een website zien. Dat is natuurlijk erg prettig, want hierdoor kun je de autoriteit van een bepaalde website zien. Waarschijnlijk vraag je jezelf nu af waarom dat zo goed is. Als je namelijk aan linkbuilding gaat doen wil je ervoor zorgen dat je alleen kwalitatieve links naar je website krijgt. Door het checken van deze waardes kun je erachter komen of de autoriteit goed genoeg is om een link naar je website te krijgen. Mochten de waardes te laag zijn, dan wil je het liever voorkomen. Op deze manier kun je ervoor zorgen dat je het beste linkprofiel krijgt wat uiteindelijk zal zorgen voor een betere positionering in Google.

Tool 2: Keyword Planner van Ahrefs

Een ander veelvoorkomende tool dat wordt gebruikt is de keyword planner van Ahrefs. Hiermee kun je namelijk een zoekwoord invoeren waardoor je vervolgens allerlei suggesties krijgt. Dat is natuurlijk erg fijn, want hierdoor krijg je direct inzichtelijk wat de mogelijkheid bepaalde zoekwoorden. Waar je vroeger alles handmatig moet invoeren is het door deze tool mogelijk om met een druk op de knop een complete lijst van zoekwoorden te krijgen inclusief de bijbehorende concurrentie. Dit scheelt je een hoop zoekwerk en daarnaast krijg je ook een goed overzicht van de mogelijkheden wat je vervolgens weer kunt omzetten in een goede SEO-strategie.

Tool 3: SerpFOX voor monitoren

Als je bezig bent met SEO wil je er natuurlijk wel zeker van zijn dat je resultaten gaat behalen en dat je deze kunt monitoren. Gelukkig is dat mogelijk met behulp van tools zoals SerpFOX. SerpFOX geeft je namelijk de mogelijkheid om zoekwoorden in te voeren en vervolgens krijg je dagelijks een update over de status van je zoekwoorden. Hierdoor heb jij goed inzichtelijk wat de progressie of de daling is van jouw zoekwoorden en kun je jouw stakeholders informeren over de geweldige resultaten die je behaald.