Het komt steeds vaker voorbij ‘een telefooncentrale in de cloud’. Dit is een telefooncentrale die geheel naar uw wensen en behoeften is gemaakt, zonder dat er een fysieke telefooncentrale in uw pand aanwezig is. Dit kan natuurlijk zeker handig zijn en al helemaal wanneer je eigenlijk geen ruimte hebt voor een fysieke telefooncentrale, maar er moeten wel genoeg telefoontjes beantwoorden. Hiervoor hebt u eigenlijk alleen een internetverbinding nodig om de telefooncentrale te laten werken, hiervoor zijn de aanschafkosten dan ook vaak veel lager. Het voordeel van een fysieke telefooncentrale is wel weer dat het aanwezig is in het pand en dat als het internet uitvalt, dat dan de interne communicatie wel blijft werken. Hierdoor liggen de aanschafkosten van een fysieke telefooncentrale dan ook wel hoger. Beide telefooncentrales worden vaak aangeboden door zeer veel bedrijven en het kunnen zeker professionele telefooncentrales worden genoemd. De functies die mogelijk zijn met beide telefooncentrales zijn hetzelfde. Een aantal van deze functies, dat zijn: telefonisch vergaderen, faxen, wachtmuziek, tijdstiprouteringen, keuzemenu’s en nog veel meer. Let er hierbij wel op dat elk bedrijf weer iets anders kan aanbieden, waardoor er toch wel een klein verschil zit in de functies die de telefooncentrale levert. Ook zal er natuurlijk een verschil zitten in de kosten van de aanbieders en het is ook altijd verstandig om dat even te vergelijken. Heeft u een storing? Dan kan er natuurlijk altijd een storingsdienst langs komen en ook dit is dan zeker geen probleem. Ligt het internet er even uit? Dan is het vaak een kwestie van het internet even uitzetten en weer aanzetten en als u al van alles heeft geprobeerd dan kan u natuurlijk altijd nog een specialist inschakelen. Als u dan ook wilt dat u telefooncentrale altijd werkt, dan is het zeker een aanrader om te kiezen voor de fysieke telefooncentrale. |
http://groenewegendelft.nl |